آموزش بدنسازی و فیتنس

آموزش بدنسازی و فیتنس

فیزیک - بادی بیلدینگ - بادی کلاسیک - پرورش اندام - بدنسازی
آموزش بدنسازی و فیتنس

آموزش بدنسازی و فیتنس

فیزیک - بادی بیلدینگ - بادی کلاسیک - پرورش اندام - بدنسازی

به نظر شما کدام رشته محبوبیت بیشتری دارد؟ فرق بین رشته فیزیک و بادی بیلدینگ

کدام یک پر طرفداره بیلدینگ یا فیزیک؟ .

بادی بیلدینگ .

1.رشته بادی بیلدینگ فقط بهر اساس وزن صورت میگیرد. مثلا یه فرد با قد ۱۶۷سانتیمتر میتواند در کنار یک فرد با قد ۱۸۷سانتیمتر قرار بگیرد.مسلما کسانی ک قد کوتاه تری دارند میتوانند دراین رشته موفق تر باشند چون زودتر پر میشوند، ولی بدنسازهای قد بلند افراد زیادی بوده اند که در این رشته توانستند موفق بشوند. مانند: رونی کلمن، آرنولد شوارتزنگر و... 2.معیار داورها برای امتیاز دادن عضلات حجیم،گرد و کات عضلانی خوب و بالانس بدن است . یعنی هرچه که افراد در آن دسته وزنی بتوانند عضلات حجیم و گرد و کات تری رو به نمایش بگذارند از شانس بیشتری برخوردار هستند.

3.نکته ای که نباید فراموش شود بالانس بدن است . خیلی از بدنسازها بوده اند ک حجم زیادی داشتند ولی بخاطر بالانس نبودن به جایگاه های خوبی دست نیافتند مانند: مارکوس رول .

4.معمولا در این رشته افرادی که دارای تیپ بدنی آندومورف هستند میتوانند موفق تر باشند ولی بازهم کسانی بوده اند که دارای تیپ بدنی بین اکتومورف و مزومورف بوده ولی توانستند به ۶ دوره قهرمانی مستر المپیا دست پیداکنند مانند: دوریان یتس .


. فیزیک .

1.دسته بندی مسابقات فیزیک بر اساس قد صورت میگیرد.

2.معیار داورها برای امتیاز دادن تناقض بین عرض سرشانه ها و عرض کمر است یعنی هرچی که یک شرکت کننده از عرض سرشانه بیشتر و عرض کمر کمتری برخورد باشد از امتیاز و شانس بیشتری برخوردار است.

3.عضلات نباید خیلی زیاد بزرگ و گرد باشن در این صورت شرکت کننده اوت میشود.

4.داوران برای مدل مو، چهره و انتخاب شلوارک ،گرفتن فیگور و نرمی و انعطاف بدن و ارتباط با داور و نداشتن کات زیاد و فیبر عضلانی امتیاز خاصی قائل میشوند.

5.معمولا افرادی که دارای تیپ بدنی آندومورف هستند نمی توانند در این رشته موفق باشند.

6.بدن یک فیزیک کار نشانگر این پیام باشد که با داروهای استروئیدی و پپتیدی ساخته نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.